Uczniowie naszej szkoły od kilku miesięcy korzystają na lekcjach z OKULARÓW VR zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Wirtualna rzeczywistość (VR) oferuje wyjątkowe możliwości. Uczniowie mogą badać trójwymiarowe obiekty i środowisko, podróżować po świecie, poznawać historię. Uczestnicząc w działaniach, odkrywaniu świata, co w rzeczywistości nie jest możliwe ze względu na czas oraz koszty. Okulary VR zapewniają alternatywny sposób nauki, prowadzenia eksperymentów oraz doświadczenia sztuki. Okulary wirtualnej rzeczywistości przedstawiają świat, który wydaje się tak realny, że natychmiast zapominamy, gdzie właściwie się znajdujemy. Możemy się rozglądać, a okulary dostosowują w tym czasie obraz, a nawet dźwięk. VR pozwala uczniom poznać miejsca z całego świata bez konieczności opuszczania sali lekcyjnej. Uczniowie mogą zwiedzać np. piramidy w Gizie siedząc przy biurku.
Systemy VR wykorzystują wyświetlacz montowany na głowie. Wyświetlacz, który jest zwykle przymocowany do głowy jak gogle narciarskie, pokazuje użytkownikowi obraz lekko przesunięty w perspektywie, tworząc trójwymiarowe środowisko dla widza - nawet jeśli porusza on głową. Dzieje się tak, ponieważ system VR wykorzystuje dane z czujników ruchu.